dijous, 17 de maig de 2007

MÍNIM - 5º Festival Internacional d'Improvisació

-
IBA col.lectiu d’improvisació proposa:

MÍNIM
5è festival internacional d’improvisació

divendres 25 i dissabte 26 de maig de 2007 a les 22h
Centre Cívic Can Felipa - c/ Pallars, 277 (4rt pis) - Barcelona

metro: Poble Nou L4
bus: 36, 42, 71, 92, 141, N6

entrada: 6 euros


DIVENDRES 25 MAIG

1era part

ORBES (França)

MANU HOLTERBACH
gots enharmònics
SOPHIE DURAND gots enharmònics

Manu Holterbach inventa nous instruments acústics (gots enharmònics*,
girophons), màquines de espacialització sonora (acusmotopografs), i
altaveus mutants.
Presenta instal·lacions sonores i performances des de 1992 a Europa,
Canada i Xina. Composa musica electroacústica basada en gravacions de
camp o en fenòmens naturals i industrials, vibracions d’ objectes i
edificis i també per a instruments clàssics i exòtics.
Dona conferencies sobre art sonor a escoles d’ art, llibreries i
festivals i a vegades és comissari d’ events d’art sonor.
Actualment està treballant en la biografia de Eliane Radigue.

Sophie Durand és actriu des de 1996 de teatre (contemporani,
de carrer, improvisat) i també per a cinema. És professora
d’improvisació teatral.Al 2001, forma el projecte Orbes
on toca gots enharmonics * i altres instruments i objectes.

Col·laboren amb Pierre Berthet, Osso Exotico i Jean-François Laporte.

* els gots enharmònics son una variació de les típiques copes de vi
afinades. La diferencia és que estan connectats amb una bomba flexible,
plena d’aigua i controlada pels peus del music. Aquest sistema permet
modular la nota en glissando continu, controlant la pressió de la bomba.
Així, és possible tocar una infinitat de variacions microtonals
i de velocitats de pulsació.

www.orbes-holterbach.com
http://orbes.over-blog.com
orbes_holterbach@yahoo.fr

2a part

THOMAS ANKERSMIT (Holanda)
sintetitzador analògic, saxosoprà


Thomas Ankersmit (1979, Leiden, Holanda) treballa amb musica per
saxofon, sintetitzador i ordinador en solo o en col·laboració
amb altres artistes com Phill Niblock, Kevin Drumm, Jim O'Rourke,
Keith Rowe, Axel Dörner, Gert-Jan Prins, Borbetomagus i
Alvin Lucier des de 1998.
El seu treball amb saxo es centra en l’ abstracció extrema dels
timbres del instrument, combinant un so multifònic intens
amb microtextures amplificades que apareixen a l’ interior
del instrument.
Freqüentment, treballa amb enginyers i científics.
Les seves mes recents actuacions incorporen sintetitzadors
i ordinadors modulars amb prototips d’altaveus direccionals,
produint punts i passadissos de so i silenci en un espai
tri-dimensional.
Viu a Berlin i Amsterdam


DISSABTE 26 MAIG

1era part

QUENTIN DUBOST (França)
guitarra elèctrica

Des de que es va involucrar en la musica improvisada al final dels
anys 90, ha intentat escapar de la seva educació musical clàssica
i dels codis musicals de la guitarra elèctrica, desenvolupant
varies tècniques personals.
En la seva musica coincideix el us i l’acceptació de l’atzar,
d’ inestabilitats i restriccions instrumentals ocasionals.
Això li permet abordar el instrument amb una major audàcia i
un gust per l’ inacabat i las seves possibilitats poètiques.

2a part

SIC (Barcelona)

ANDRÉS CORCHERO dansa
JOAN SAURA sampler

Tant l’Andrés Corchero com en Joan Saura han desenvolupat per
separat, una llarga trajectòria recollint de cada una de les
seves experiències, allò que creien que podien o devien assumir
com a ballarí i músic.
Ara, quan es troben per posar en escena la litúrgia de
la improvisació (litúrgia d’honestedat, de risc, d’energia i
de veritat) tot allò que ha anat conformant els seus llenguatges
pren sentit.
“sic” es una “improvisació lliure”, es a dir: la creació a temps
real amb uns mínims pactes preestablerts. A partir del coneixement
dels seus instruments i utilitzant com a eines l’espontaneïtat
i la resposta immediata als estímuls, estableixen un diàleg
que els porta a experimentar i aprofundir en lo desconegut
tot cercant allò que sigui nou i suggeridor.
Cada actuació es única i irrepetible, però els permet arribar
a uns resultats que seria impossible d’aconseguir amb la
composició reflexiva i la interpretació fixada per l’assaig.

Tecnic de llums: ORIOL BLANCH
Tecnic de so: FERRAN FAGES


Agraïments: Sisu Coromina, Ferran Fages, Pablo Rega, Bartolomé Román,
centre cívic Can Felipa, Centre d'estudis musicals PASSATGE,
Consulat de Holanda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...