dissabte, 3 de desembre del 2011

GUR BRUO / JAZZNOIZE - Split Cdr



Nova edició sorollosa, aquest  cop de la mà del segell TRUCO ESPARRAGO que ha editat l'split "Tiempos de Reacción / Poliritmia Organizad" de GUR BRUO / JAZZNOIZE 

Nueva edición ruidista, esta vez de la mano del sello TRUCO ESPARRAGO que ha editado el split "Tiempos de Reacción / Poliritmia Organizad" de GUR BRUO / JAZZNOIZE 


TR-011: GUR BRUO / JAZZNOIZE 
Tiempos de Reacción / Poliritmia Organizada 

Gur Bruo és un duo format pel compositor de música electroacústica / experimental Elías Merino (Madrid), i per Grassa Dato (Madrid), el projecte unipersonal de noise saturat, agressiu i brillant, que ha viscut una autèntica eclosió creativa durant aquest any 2011 , amb dotzenes de publicacions en segells de tot el món. En Gur Bruo, ambdós combinen els seus talents per crear atmosferes fosques, percussions industrials, freqüències estridents i passatges electroacústics, en una música profunda, densa i altament conceptual. 

" Tiempo de Reacción " és l'únic track d'aquest treball, una enigmàtica peça el nucli temàtic del qual es basa en "l'espai de temps que comprèn el moment en què un factor extern emet un estímul, i el moment de captació, percepció i compressió en la consciència humana, que actua com un ressort davant els estímuls, per mitjà d'intervals i impulsos interpretatius ".Per a Gur Bruo, aquest instant es defineix com "una espècie de personalitat efímera, una mena de" pseudo raó "que es fabrica durant alguns segons de percepció i interpretació, en enviar el estímul modificat i que immediatament es difuminarà deixant pas a una altra nova".  

Jazznoize és el projecte que Sergio Sánchez (Múrcia) manté des de començaments de 2005. El seu modus operandi és la manipulació, més instintiva que acadèmica, de sons provinents d'enregistraments de camp, loops, errors sonors o la alentiments. La seva obra es basa en la captura de gravacions del moment històric actual, que Sergio lliga, de manera inevitable, a un compromís social i reivindicatiu. El so apareix com a metàfora de l'home, que amb el seu treball transforma la naturalesa, el seu entorn, i la societat de la qual forma part. 

Fins al moment, han estat poques les ocasions en què Jazznoize ha publicat en format físic. "Poliritmia Organizada" és un tall extens i en constant mutació, basat, una vegada més, en la manipulació de sons familiars que ara se'ns mostren desconeguts, estranys i fascinants. Un paisatge basat en convencionalismes comunicatius molt familiars, que evoluciona lentament a través de diferents ambients, crepitares i cruixits sonors. Una invitació a repensar el que per quotidià ens sembla inamovible. 

"Tiempos de Reacción / Polirítmia Organizada" és un CDr amb 2 temes (45 minuts de so), presentat en slimcase blau i amb un insert d'acetat. El disc es pot aconseguir per 5 euros més despeses d'enviament escrivint al correu de Truco Espàrrago: 


Descarrega el pack promocional (mp3 + full de presentació): 


 ------------------------------------------- 

Gur Bruo es un dúo formado por el compositor de música electroacústica/experimental Elías Merino (Madrid), y por Grassa Dato (Madrid), el proyecto unipersonal de noise saturado, agresivo y brillante, que ha vivido una auténtica eclosión creativa durante este año 2011, con docenas de publicaciones en sellos de todo el mundo. En Gur Bruo, ambos combinan sus talentos para crear atmósferas oscuras, percusiones industriales, frecuencias chirriantes y pasajes electroacústicos, en una música profunda, densa y altamente conceptual. 

"Tiempo de Reacción" es el único corte de este trabajo, una enigmática pieza cuyo núcleo temático se basa en "el espacio de tiempo que comprende el momento en que un factor externo emite un estímulo, y el momento de captación, percepción y compresión en la conciencia humana, que actúa como un resorte ante los estímulos, por medio de intervalos e impulsos interpretativos". Para Gur Bruo, este instante se define como "una especie de personalidad efímera, una especie de "pseudorazón" que se fabrica durante algunos segundos de percepción e interpretación, al reenviar el estímulo modificado y que inmediatamente se difuminará dejando paso a otra nueva". 

Jazznoize es el proyecto que Sergio Sánchez (Murcia) mantiene desde comienzos de 2005. Su modus operandi es la manipulación, más instintiva que académica, de sonidos provenientes de grabaciones de campo, loops, errores sonoros o la ralentizaciones. Su obra se basa en la captura de grabaciones del momento histórico actual, que Sergio liga, de forma inevitable, a un compromiso social y reivindicativo. El sonido aparece como metáfora del hombre, que con su trabajo transforma la naturaleza, su entorno, y la sociedad de la que forma parte. 

Hasta el momento, han sido pocas las ocasiones en que Jazznoize ha publicado en formato físico. “Polirritmia Organizada” es un corte extenso y en constante mutación, basado, una vez más, en la manipulación de sonidos familiares que ahora se nos muestran desconocidos, extraños y fascinantes. Un paisaje basado en convencionalismos comunicativos muy familiares, que evoluciona lentamente a través de distintos ambientes, crepitares y crujidos sonoros. Una invitación a repensar lo que por cotidiano nos parece inamovible. 

“Tiempo de Reacción / Polirritmia Organizada” es un CDr con 2 temas (45 minutos de sonido), presentado en slimcase azul y con un insert de acetato. El disco se puede conseguir por 5 euros más gastos de envío escribiendo al correo de Truco Espárrago:


Descarga el pack promocional (mp3 + hoja de presentación): 




2 comentaris :

Rivers ha dit...

¡Hola compañeros de Artillería Pesada! Muy sorprendido de ver esta reseña en vuestro espacio, y de que os hayais tomado la molestia de incluso traducirlo al catalán. ¡Un fuerte abrazo! :)

DR Produccions ha dit...

Nada hombre, si no nos ayudamos entre los pocos que somos en esto del ruido mal andamos!!!!

Gracias por visitar mi blog.

Un abrazo!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...